Albania vaellus

ALUSTAVA MATKA-OHJELMA VAASAN LATU

Vaellusmatka Albaniaan & Makedoniaaan 10.-17.6.2020

Vaelletaan ainutlaatuisissa maisemissa Etelä-Albaniassa ja Ohrid-järvellä Makedoniassa, tutustutaan Albanian mielenkiintoiseen pääkaupunkiin Tiranaan, maistellaan Korcaolutta Korcassa ja nautitaan turkkilaiset kahvit paikallisen perheen luona Elbasanissa. Lähde mukaan vaeltamaan ja ottamaan selvää mitä meille tarjoavat Albania ja Makedonia!

Päivä 1 – keskiviikko 10.6.2020 Vaellus Albaniaan ja Makedoniaan alkaa
Linja-autokuljetus Vaasasta Helsinkiin aamulla. Lento Helsingistä Tiranaan (koneen vaihto Turkissa/ Saksassa). Saavumme illalla Tiranan lentokentälle, josta kuljetus hotelliimme yhdeksi yöksi.

Päivä 2 – torstai 11.6. Tirana-Voskopoje
Aamulla kirjaudumme ulos hotellistamme ja teemme kaupunkikierroksen maan pääkaupungissa ja jat- kamme kohti Voskopojaan, matkan varrella yhteinen lounas. Perillä Voskopojassa kirjaudumme hotel- liimme kolmeksi yöksi. Yhteinen illallinen.

Päivä 3 – perjantai 12.6. Vaelluspäivä Voskopojassa
Aamiaisen jälkeen on vapaata aikaa käydä ostamassa eväitä päivän vaelluksia varten. Vaellusta Voskopo-jassa, minkä jälkeen vapaata aikaa ja yhteinen illallinen hotellissa.

Päivä 4 – lauantai 13.6. Puolen päivän vaellus Voskopojassa
Tänään aamiaisen jälkeen teemme puolen päivän vaelluksen Voskopojan ympäristössä. Vaelluksen jäl- keen Käymme ruuanlaittotunnilla ja valmistamme oman lounaamme. Syönnin jälkeen meillä on kuljetus Korcaan, jossa vierailemme ortodoksisessa katedraalissa, kaupungin keskustassa sekä Korcan pani- mossa (Korca on suosittu olut Albaniassa). Panimovierailun jälkeen on vapaata aikaa Korcassa ennen ajoa takaisin Voskopojaan.

Päivä 5 - sunnuntai 14.6. Voskopoja-Ohrid
Aamiaisen syötyämme kirjaudumme ulos hotellista ja matkaamme itään kohti Makedoniaa (matkanvarrella mahdollisuus ostaa eväitä päivän vaelluksia varten). Saavumme Prespa-järvelle ja käymme veneellä Maligrad-saarella. Sen jälkeen ajamme Makedonian puolelle Galicican luonnonpuistoon, jossa lähdemme paikallisoppaan johdolla vaeltamaan. Patikoituamme meillä on kuljetus Makedonian Ohridiin, jossa kirjaudumme hotelliimme kahdeksi yöksi. Yhteinen illallinen.

Päivä 6 – maanantai 15.6. Vaelluspäivä Makedoniassa
Aamiaisen jälkeen mahdollisuus ostaa retkieväitä. Meillä on kuljetus pienimmillä autoilla joko Elshanin tai Velestovon kylään, josta lähdemme paikallisoppaan johdolla patikoimaan Ohrid-järven ympäristöön. Paluu hotellille. Vapaata aikaa sekä illallinen paikallisessa ravintolassa.

Päivä 7 – tiistai 16.6. Ohrid ja Elbasan
Aamulla tapaamme paikallisoppaan ja tutustumme Ohridin kaupunkiin, näemme keskustan sekä vierailemme Sveta Sofijan katedraalissa ja Samoilin linnassa. Vapaata aikaa lounastaa ja kierrellä Ohridissa, minkä jälkeen lähdemme ajamaan takaisin Albanian puolelle ja Elbasanin kaupunkiin. Perillä teemme kaupunkikierroksen ja vierailemme linnanmuurilla ja linnakorttelissa, Basilican raunioilla sekä Kuninkaan moskeijassa. Käymme juomassa turkkilaiset kahvit paikallisen perheen luona, minkä jälkeen on vapaata aikaa. Illallisen nautimme Elbasanin linnan ravintolassa. Majoittuminen hotellissa Elbasanissa, yksi yö.

Päivä 8 – keskiviikko 17.6. Tirana-Helsinki
Aikaisin aamulla meillä on kuljetus Tiranaan, josta lennämme joko Turkin tai Saksan kautta Suomeen.